Thursday 25 July 2013

Nikmat dalam Ujian (lets talk about my life..have a little break for the Projek Gila)

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl‎
May The Peace..Mercy..And Blessing of Allah be with you.

Nikmat dalam ujian???macam menarik..
Alhamdulillah..i juz got my 2nd sem result..everybody is happy with their results..me??? Although i am not, but still thank to Allah..:)
kenapa aku pilih term ni???
sbb Allah bagi aq ujian dengan menarik sedikit kelebihan aq adlh untuk menyedarkan aq..dan sedikit sebanyak mendekatkan diri kepadaNya.. menyedarkan aq dari terus lalai..
2 years are quit long term for me to wake up from my dreams..
Alhamdulillah..Alhamdulillah..
apa2 pun..setahun ini sgtt berat bg aq..dari sini aq kenal lawan dan kawan..dari sini aq sedar betapa hebatnya keluarga aq..tetap bersama aq walau aq jatuh tersungkur...
macam2 terjadi tapi yg paling memberi kesan adlh akademik aq!!!
dan dari sini juga aq mula mencari diri aq..mula mendekatkan diri pada agama Allah..mula bercita cita utk menjadi muslimah yg lebih baik..
yeke??
InsyaAllah..
AKU MASIH MENCUBA!!!
memang aq sedar kalau dulu, aq anak yg degil, pelajar yg malas and the worst part is hamba yg tak pernah bersyukur dgn pemberian Ilahi serta kurang mengambil berat tentang amalan agama..
Indah sungguh kan hidup..ada naik dan ada turun..ada pasang dan ada surut..
walaupun ada hari2 aq ditemani airmata aq yakin Allah menjanjikan sesuatu yg lebih baik utk aq..
walaupun hati ini runsing dan sedih..aku bersyukur kerana Allah masih hadirkan senyuman dan memberikan aku kekuatan untuk memberi senyuman pada manusia di sekeliling aku..InsyaAllah akan aku guna segala pemberian ini untuk terus berubah dan berubah..
InsyaAllah..i ll use this experiences to face my future with smile and strong faith..
InsyaAllah..



[2:155] Dan sungguh akan Kami berikan ujian kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar. (AL BAQARAH (Sapi betina) ayat 155)


[3:186] Kamu sungguh-sungguh akan diuji terhadap hartamu dan dirimu. Dan (juga) kamu sungguh-sungguh akan mendengar dari orang-orang yang diberi kitab sebelum kamu dan dari orang-orang yang mempersekutukan Allah, gangguan yang banyak yang menyakitkan hati. Jika kamu bersabar dan bertakwa, maka sesungguhnya yang demikian itu termasuk urusan yang patut diutamakan.


[29:2] Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan : “Kami telah beriman”, sedang mereka tidak diuji lagi?
[29:3] Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.


[47:31] Dan sesungguhnya Kami benar-benar akan menguji kamu agar Kami mengetahui orang-orang yang berjihad dan bersabar di antara kamu, dan agar Kami menyatakan (baik buruknya) hal ihwalmu.



Alhamdulillah...
aq sendiri x pasti kenapa dlm kekecewaan ini masih aq menyimpan harapan dan sedikit kegembiraan..
GILA KAN AKU NI!!!
rasa macam taknak share lebih je..ahaha

lagi satu kejutan! sem depan, jurulatih yg bersama kami setahun akan berpindah..
huhuhu..
TAHNIAH SARJAN ATAS KENAIKAN PANGKAT!! tapi kami tetap sedih kerana sgtt berharap agar dapat tauliah dlm didikan sarjan..

(english da teruk..okay!!english novel wait for me!!!)
malas aq nk bebel banyak!!!




notakaki: 
rasa takut apabila mengingatkan tentang amalan diri yg memang terlalu sedikit utk dijadikan bekalan di akhirat kelak.. 

maafkan saya kerana ketidaksempurnaan diri ini..
:)






No comments:

Post a Comment